Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Ha en riktigt skön sommar!

Här har vi samlat de enklaste sätten att komma i kontakt med oss när du är ute och reser i sommar. Se även våra smarta tips!

Kontakt

  1. Internetbanken och appen

    Skicka in din fråga eller fundering via Meddelanden.

  2. Kundcenter Privat

    +46 511 280 00

    Brådskande ärenden, vardagsekonomi, låneansökningar, försäkringar, sparande etc

  3. Kundcenter Företag

    +46 511 280 00

    Vardagstjänster, försäkringar, låneansökningar, skaffa ett av våra företagspaket etc

  4. Facebook

  5. Spärrservice

    +46 8 411 10 11

    Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller BankID.

  6. Digital Support

     +46 771 97 75 12

    Hjälp och guidning i internetbanken och appen.

Sommartips!

Säkerhetsdosan

Ta med dig säkerhetsdosan på resan. Då kan du logga
in även om du skulle få problem med Mobilt BankID.

Personlig service

Anslut dig till personlig service på Kundcenter Privat, så kan du komma i kontakt med oss var du än befinner dig.

Betala i lokal valuta

Vi rekommenderar att du betalar i landets lokala valuta vid utlandsresor – det blir oftast billigare för dig.

Reseförsäkring

Se till att du har en bra hemförsäkring där en reseförsäkring ingår.

Extrakort inför resan

Skaffa ett betal- och kreditkort som extrakort så att du har en backup om något skulle hända.

Beställ EU-kortet

Skaffa ett EU-kort (sjukförsäkringskort) från Försäkringskassan. Det ger dig rätt till nödvändig sjukvård i andra EU/EES-länder.

Beställ resevaluta!

  • Gör din beställning av resevaluta minst sju bankdagar innan du ska hämta valutan på ditt kontor. 
  • Som Nyckelkund, Kapitalrådgivningskund och Företagspaketkund betalar du 0 kr i växlingsavgift vid köp av resevaluta. Du kan endast köpa valuta hos oss - ingen återväxling.
  • Vi tillhandahåller 19 olika valutor