Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

0511-28 000. Vi hjälper dig med dina vardagsärenden.

Få personlig och professionell rådgivning! 

  • 08.00 - 20:00 måndag till fredag
  • 16:00 - 20:00 söndag
  • Du kan legitimera dig med Mobilt BankID.

Sommartider

Sommartider

Under semesterveckorna 28 till 32 har Telefonbanken ändrade öppettider.

  • V 28-32 gäller följande öppettider:
  • Måndag till fredag kl 08:00-18:00
  • Stängt på söndagar

Få en ekonomisk genomgång

Du får hjälp av våra rådgivare att gå igenom din ekonomi och får förslag på om något kan bli bättre. Det kan vara allt från bolån och försäkringar till sparande och pension. Vi hjälper dig gärna med hela din ekonomi.

Vill du veta mer? Bläddra vidare!

Få hjälp med vardagsärenden

Behöver du hjälp med kortet, vill du ha vägledning i Internetbanken eller appen eller har du andra frågor om din vardagsekonomi? Hör av dig till oss.

Gör ärenden själv

Snabba ärenden fixar du själv dygnet runt genom att välja 1 Självbetjäning. Du kollar saldo, gör överföringar och laddar kontantkortet till mobilen.

Fler digitala tjänster

Vi har fler smarta digitala tjänster som komplement till telefonen. Bland annat internetbanken, där du betalar räkningar, tecknar försäkringar och ser över dina lån när det passar dig. I appen gör du många av de ärenden som du normalt gör i internetbanken, direkt i mobilen eller i surfplattan när det passar dig bäst.

Pris

Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

  • Vanliga tjänster i självbetjäningen

  • Köp och sälj fonder

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod till telefonbanken?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer.

  2. 2

    Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i Internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor.


  3. 3

    Hur säker är telefonbanken?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. I telefonbanken legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod.

  4. 4

    Hur kommer jag igång med Mobilt BankID?

    Gå in på App Store eller Google Play och sök efter BankID. Ladda ner BankID säkerhetsapp genom att installera den på din smartphone eller surfplatta.

Vi har fler vägar in till banken

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

Appen för privatpersoner

Appen för företag

Mer information

Internetbanken

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut