Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Identifieringsmetoder - Kundcenter/Telefonbanken

Personlig kod finns i flera varianter, bland annat för telefontjänster. Koderna är personliga och får inte användas av någon annan än dig själv.

Den personliga kodens säkerhet

Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.

Personlig kod för Kundcenter / Telefonbanken

Vid anslutningstillfället väljer du en kod på fem siffror som du sedan använder för att identifiera dig när du ringer Kundcenter.

Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Sparbanken Skaraborg eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.

Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning.
 

Stäng Skriv ut